2014. április 9., szerda

Végre kendőt horgolok, és az oroszok is bejöttek

Időről időre kénytelen vagyok Drops Delightból kendőt horgolni, csak mert jó. A változatos színekben kapható, hosszan átmenetes Delight valójában zoknifonal, de mi már tudjuk, hogy ez kizárólag csak az összetételét és a vastagságát határozza meg, a felhasználását illetően szerencsére semmiféle kötelező érvénnyel nem bír :-)

Én akkor használtam először, amikor láttam egy horgolt kendőt Noro Kureyonból, de a Noro durva drága (sőt, a durvát nyugodtan mondhatjuk k-val is akár), a kendő viszont K.E.L.L.ett. Körülnéztünk Lucával az akkori Barkában, kipróbáltam és megszerettem a Delightot. Nem mindenkinek jön be, mert akinek nagyon érzékeny a bőre, azt esetleg szúrhatja, de ki kell próbálni. Én simán tudom a nyakamban és a fejemen is hordani.

Ennyi hadova után megmutatom, hogy most éppen milyen kendőt horgolok belőle. Nem a "szokásosat", hanem találtam egy Drops-mintát, amit csak egy egész kicsit kellett kijavítani, és így már egész ígéretes.

Minta: Forget-me-knot shawl, ingyenes minta a Dropstól (és megvan magyarul is!)
Tű: 4,25 mm-es Boye, ingyenes horgolótű Orsitól :-) 
Fonal: 12-es (Rainbow) Drops Delight, nem ingyenes, de legalább akciós fonal a Barkából 

Az oroszok pedig úgy jöttek be (a képbe), hogy elfogyott az első gombolyag fonalam, és újat kellett kezdeni. A fonalcsatlakoztatás szerintem a második legundorítóbb dolog a kötésben és a horgolásban, közvetlenül a száleldolgozás után. A Russian Join nevű módszerrel viszont két legyet ütünk egy csapásra, mert lerendezzük a csatlakoztatást, és egyben el is tüntetjük a fonal végét. Itt van róla egy jó kis képes-szöveges ismertető. (De aki jobban szereti a videókat, talál ezret a YouTube-on.)

Igazából annyi a lényege, hogy "összeakasztjuk" egymással a két fonalat, aztán egy rövid szakaszon mindegyiknek a végét visszafűzzük saját magába hímzőtűvel. Ami picike esetleg még ezek után is kilóg, azt már ér levágni. A visszafűzött szakaszon a fonal nyilván vastagabb lesz, de nem annyival, hogy ez már esztétikai problémát okozna.

A Delight fonalakat én általában igyekszem úgy csatlakoztatni, hogy keresek egy olyan gombolyagot, ami legalább nagyjából olyan színnel kezdődik, mint amivel a régi befejeződik. (Ha az egyik vége nem jó, érdemes megnézni a másikat is.) Amikor meg végképp nincs ilyen, akkor csinálni is lehet, vagyis levágni belőle annyit, hogy jó legyen. A másik megoldás, ha az ember nem foglalkozik ilyesmivel, hanem ahogy-esik-úgy-puffan alapon folytatja, és kész.

Egyébként nem mondom, hogy a Russian Join az egyetlen üdvös módszer, sőt, elismerem, hogy egy kicsit túl macerás, viszont nekem megéri, mert egyszer és mindenkorra el van rendezve. Szerintem legalább egyszer mindenkinek érdemes kipróbálni. Mint ahogy a kendőhorgolást is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése