2015. október 30., péntek

Gyöngyös horgolt drótfülbevaló

A múltkori, őszi színekben pompázó Swarovski-gyöngyökkel díszített falevelem megadta a kezdőlökést a drótékszerhorgoláshoz.

Amikor Luca feltette a kasmírrózsaszín palettához összegyűjtögetett inspirációs fotóit, és megláttam ezt a fülbevalót, nekem gyakorlatilag végem volt.

Blush Earrings Pink Earrings Wire Crochet Jewelry by AlbinaRose:

(A fülbevaló a Pinteresten itt található.)

Nem érdekelt, hogy én ilyet nem tudok, hogy egy gyenge kísérleten kívül sose próbáltam, nekem ilyen fülbevaló akkor is K.E.L.L., és kész.

Azonnal (na jó, azért megvártam a munkaidő végét) indultam beszerezni az ékszerdrótot, a gyöngyöket, a fülbevalóhorgot, és büszkén pakoltam elő otthon a zsákmányomat.
Megpróbáltam a fülbevalóhoz mintát keresni, de nem sikerült, ezért kénytelen voltam gondolkodni.
Végül is ez valamiféle négyszög lehet, a csücskére állítva, két oldala behajtva és összedolgozva. nehogymá' ne tudjak ilyet én is.

Fogtam a levélből maradt rézszínű drótomat, és azon kezdtem el kísérletezni, hogy ne pocsékoljam a még sokkal vékonyabb ezüstszínűt, amit a végleges verzióhoz akartam csak felhasználni.

Drótot horgolni egyébként nyilván pont ugyanúgy kell, mint fonalat, de 0,4 mm felett nem igazán ajánlják horgoláshoz, mert az már vastag és merev lenne. Nem tesz jót se a kéznek (vág), se a tűnek (nyúzza), meg amúgy is azt már szerintem másra használják, és fogóval alakítják inkább.

 A leveles medálhoz én is csak 0,4-eset kaptam (és már ezt is lehet simán kézzel szakítani), a 0,25-ös viszont tényleg nagyon kis finom, azzal már illik óvatosan duhajkodni. Hajlékony, jól formázható, puha a rézdrót, amiben viszont alapvetően eltér a fonaltól, hogy megtartja a formát, amit adtam neki. Elrontani azért idegesítő, mert bontani is sokkal macerásabb, húzni nem jó ötlet, mert megtörik, éles csücske lesz, elakad, a csücsöknél törik/szakad, a rángatást el kell felejteni. Óvatos szétpiszkálás jöhet szóba, ha már muszáj. De inkább arra érdemes figyelni, hogy minden hurkot EGYSZER, határozottan, de ésszel húzzunk meg, és utána ne izélgessük tovább.

A másik lényeges különbség a fonalhoz képest, hogy a drótra TÉNYLEG kénytelen az ember előre egyesével felfűzni a használni kívánt gyöngyöket. Fonal esetében megoldható, hogy utólag húzzuk rá a gyöngyöt a szemekre/pálcákra, de drótnál ilyen opció nincs, akinek későn jut eszébe, hogy hoppá, gyöngyözni akart, hát az így járt, bocsika.

A titkos módszer egyébként annyi, hogy felfűzi az ember lánya az eszméletlen mennyiségű gyöngyöt, aztán horgolni kezd, és mikor úgy érzi, hogy a következő pálcánál majd esedékes lesz, akkor először is előrehúz egyet a betárazott készletből a tű elé, majd minden további cicó nélkül meghorgolja a pálcát, azt' sanyi. Nem is tudom, mit hadováltam én erről ennyit. Nálam nem nagyon volt kérdés, minden pálca előtt gyöngy, más szabály nincs. 14 láncszem, fordulás, 13 rövidpálca (azaz 13 gyöngy) minden sorban. Sor végén magasítás, fordulás, a következő sor végén a magasítást kifelejteni nem illik, de aki bizonytalan, számolja meg a gyöngyöket.

A drótból készült horgolás annyira nem lesz egyenletes, mint a fonal, olyan barátságosan kaotikus látványt nyújt, de azért látszik benne a rendszer, főleg ha minél kisebb tűvel horgoljuk. Jópofa, na.

Sok a duma most már, mutatom a produktumot.



A behajtott és összedolgozott négyzet valami csúcsos, csigaházhoz hasonló kinézetet öltött, legalábbis mi ilyesmiket szedtünk össze régen a telken.


Mindkét "csiga" csúcsába szerelőkarikát akasztottam, és ezzel együtt erősítettem fel a fülbevalóhorgokra.


Így néz ki bevetésen, a fülemben.


A péntek reggeli álmos fejem pedig így virul a szép új fülbevalóm miatt érzett büszkeségtől.

Látom, hogy nem pont ugyanolyan, mint az eredeti, de én odavagyok érte :-)

7 megjegyzés:

  1. Aztaaaa!!!!!! Ilyen nekem is K.E.L.L. ene, csak nem hordok lógós fülbevalót. De lehet, hogy fogok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szólj, ha elszántad magad, hátha majd hoz egyet az előmikulás :-) (Amúgy medálnak nem jó? Akkor nem is kell lógós fülbevalót hordanod.)

      Törlés
    2. Nem a lógással van bajom, hanem a fémallergiámmal :( Azzal nem merek kekeckedni...

      Törlés
    3. De azért köszi a felajánlást, nagyon aranyos vagy :) Kitűzőnek esetleg meg lehet buherálni egy ilyen cuccot?

      Törlés
    4. Gondolom, bárminek meg lehet buherálni, felakasztani medálnak egy jóképű zsinórra, vagy akár kitűzőnek is :-)

      Törlés
  2. Tök jó lett, csak így tovább a kísérletezgetéssel! :) A fejed meg nem is látszik álmosnak. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, még van tervem, meg drótom is :-)
      (Ha mindig ugyanolyan a fejem, mint ezen a képen, az azt jelenti, hogy mindig álmos vagyok :-D )

      Törlés