2015. október 17., szombat

Fekete erdő szürkében - végre még egy sapka

Időnként vannak olyan holmik, főleg sapkák, amiket meglátok, és azt mondom, hogy K.E.L.L., mindenki érti, hogy ez a K.E.L.L. ez egy olyan kell, amikor nincs mese. Amikor dobom el, ami a kezemben van, mert lehetőleg azonnal K.E.L.L. Még azt bírom, hogy néha már használják mások is, mert egyszerűen _minden_ többletjelentés benne van, amivel ez a szó bír, így a nagybetűkkel-pontokkal felszerelve.

Ilyen volt például a terepmintás cicafüles, aztán a kapucni formájú manósapka, most meg ez a masnis.

Eredetileg közösen terveztük kötni Beával, de neki közbejött a fonalfesztivál, mire meg annak vége lett, én nagyjából kész lettem, csak a masni szárai hiányoztak. Ezeket tegnap vonatozás közben aztán gyorsan oda is biggyesztettem, és már készen is volt.

Na de a törpök élete nemcsak játék és mese, amikor felpróbáltam a sapkát, kiderült, hogy hosszú. Vagy magas, vagy milyen. Gondolkodtam, hogy úgy hagyom, de tudtam, hogy utálnám miatta, szóval nem volt mit tenni, szétszedtem, visszabontottam a fogyasztás előtti harmadik sorig, így kb. egy centivel lett kisebb. Visszakötöttem a tetejét, és így lett éppen jó, örülök, hogy elszántam magam. Befejezett - még ha nem is tökéletes - munkát eszméletlen nehéz szétszedni, mármint nem fizikailag, mert csak húzni kell egy madzagot, azt' bomlik szépen, mint az őrült, de ezt a döntést meghozni, komolyan, mintha lakást vásárolna az ember, és tudná, hogy évtizedekre szól az, amit most elhatároz :-)

A másik kényes pontom a szálak eldolgozása. Egy-két-ötéves sapkáim vannak, a közepükből befelé fityegő fonalvéggel, mert azt minek behúzogatni, úgyse látja senki. Amúgy tényleg nem, de épp a héten röhögött ki a Szilvi kolléganőm, hogy azt az utolsó tíz percet még igazán rászánhatnám a dolgaimra, szóval most ez is eszembe jutott, és bűnbánó pofával sunnyogtam a kedvenc szálbehúzós tűmet megkeresni, és akkor most ezt a sapkát tényleg befejeztem minden szempontból, nyugodtan meg lehetne nézni belülről is.

LehetNE, viszont csak kívülről fogom megmutatni :-P

Szóval igazból nincs szó másról, csak egy eléggé alap szürke sapkáról, valahol a bányásztörpe és a szopottgombóc között, mert se nem buggyos, se nem cuppanós.


Viszont lóg róla két széles, szalagszerű cucc, amiket az ember szépen masnira köt:


Megnézi, hogy közelről is szép-e, és hogyha igen, 



Akkor felveszi, csinál magáról szelfit, jól megeffektezi, és feltölti a zinternetre, hadd fájjon másnak is :-D



Nagy vonalakban ez történt :-)

Minta: Black Forest hat (ingyenes a Ravelryn)
Tű: 4 mm
Fonal: Drops Lima




14 megjegyzés:

  1. Hát, ez jó kis lélekvidámító bejegyzés volt, a sapka meg nagyon kedves darab!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem a történet vége még fel se töltődött egészen, amikor a hozzászólásod már megérkezett :-D Ilyen egy igazi villámkommentelő :-D Köszönöm szépen, úgy örülök, ha azt hallom/olvasom, hogy valakit felvidított, amit összehordtam :-)

      Törlés
  2. Minden tiszteletem a bontásért. És tök jó a masni is, pedig ezt a mondatot nem sokat hallani tőlem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úúúúú, akkor megjegyzem, köszönöm szépen :-D Kis rózsaszínben biztos, hogy én se csináltam volna, de ez a túl nagy szürke ez más. Mondjuk eszembe jutott, hogy kicsit olyan lehetek, mint Füles, aki most épp nem a farkát hagyta el :-D

      Törlés
  3. A kész, de nem tökéletes holmi bontásával és a szálak eldolgozásával kapcsolatban szerintem rólam írtál, az valahogy nekem sem az erősségem... Helyes sapek lett :) Sajnos nekem nincs sapkafejem, ezért nem is nagyon hordok sapkát, csak végszükség esetén, a gyerekeim viszont szerencsére sapkafejűek, úgyhogy nekik köthetek kedvemre :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem bontani csak a Szilvi szeret, különben túl gyorsan elkészülne :-) Jó dolog a sapkafej, legalábbis én örülök, hogy nekem is olyanom van.

      Törlés
  4. k.e.l.l. Prokopjucusnak is k.e.l.l. az igazi követ(ő) minden követ követ. 3 darabot készít a menyasszonyi nyakláncból, meghorgolja a kendőket (eddig hármat), és elmondja mo(t)herinló-nak hogy mekkora mázlija van. csók !!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát, megint sikerült valami olyat csinálnom, ami megtetszett? :-D Tök jó :-D Ebből mennyit kell kötnöd?
      (Köszi, hogy ilyen lelkes szószólóm vagy a mádörinlónál :-D Nem ártanak a pluszpontok sose, pláne hogy a létező legnagyobb bűnt követtem el ellene, ugyebár :-D )

      Törlés
  5. Hóvihar esetén pedig áll alatt is megköthető! Első képről a hirtelen rápillantásban ez jött le... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy oldalon van a masni két szára :-D Bár végül is megoldható, azt hiszem :-D

      Törlés
    2. Persze, csak fordítsd hátra középre a masni középvonalát, és a két szárat két oldalt hozd előre! :D

      Törlés
    3. Na, a kékkel kipróbálom :-D

      Törlés
  6. A szálak eldolgozásához horgolótűt használok, szerintem egyszerűbb, mint tűvel!
    Márta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nekem a lapos és ferde végű merkelőtűvel megy a legsimábban és legszebben. Viszonylag hosszú szakaszon szoktam behúzogatni a szálat, a kötéssel megegyező irányban, fel-le cikkcakkozva. Ezt tűvel (nekem) könnyebb kivitelezni, de vastagabb fonalaknál egyébként én is a horgolótűhöz nyúlok.

      Törlés