2017. május 26., péntek

Méghogy túl sok?!

Próbálom elpaterolni nyári álomra a kötött sapka-, sál- és kendőkészleteimet, nem lesz egyszerű feladat, mert a mostani dobozaikból már kidagadtak a kupacok, nagyobb meg szerintem momentán nincs itthon, legalábbis olyan, ami zárható. Mindenesetre szétpakolásztam őket, gondoltam, ideje leltározni, mert évek óta fogalmam sincs arról, hogy hány sapkám van például, de az biztos, hogy soha nem elég.


Vegyük akkor szépen egyesével, névsorolvasáshoz, sorakozó:

Balról az első oszlop fentről lefelé:
- kis szürke kalap a győri C&A-ból, Márti kolléganőm sose bocsátja meg nekem, hogy elhalásztam az utolsót
- fekete antennás-virágos kalapocska, hirtelen felindulásból megvettem valahol a Váci utca környékén egy kalaposboltban
- fekete svájcisapka, a Mindennap más Kata kolléganőmtől ajándékba
- valami polár a Tchibóból, Judit húgomnak elhagytuk a csavart mintás lila kötött sapiját a Köki terminálban, és nem volt hajlandó sapka nélkül eljönni a buszig, de miután hazaértünk, soha többé nem kellett neki
- vettem magamnak garnitúrában, vékony gépi kötött garnitúra része, van hozzá sál és kesztyű, néhanap még hordom is

Második oszlop:
- vastag füles gyapjúsapka, korizáshoz hordom legszívesebben, kapucnis kesztyű is van hozzá, egyszer a székesfehérvári karácsonyi vásárban vettem csak úgy.
- propelleres gyapjúsapka, valamelyik vásárban vettük vagy kaptuk, egyforma van az unokatesómmal, sajnos az enyém összement, bár csak kézzel mostam ki egyszer, de azóta szorít.
- Norvégiából kaptam, mert amikor ott voltam, nagyon szerettem volna, de el kellett költenem a zsebpénzemet gumicsizmára. Az ottani kollégám erre még évek múlva is emlékezett, és amikor Magyarországra látogatott, ezt a norvégmintás norvég sapit hozta nekem.
- a saját blogom kisfekete-játékára kötöttem, buggyos fekete sapi színes pici gombokkal. Le kell bontani, mert nagyon megnyúlt mosás után a Merino Extra Fine.

Harmadik oszlop:
- amikor a Barkában bevezették a Szerpentin fonalat, mindenki kötött magának egy sapkát: Luca az őszi falevélszínűből, Bea a tiritarkából, én meg ebből.
- végigsöpört a Montreal-láz a kötős kolleginákon, és elért engem is. Fabel zoknifonal és Delight. Akar még valaki? Itt a minta. 
- maradék Nako Sport Wool felhasználása, a Scoops! sapka mintája alapján mentem úgy saccperkábé.
- Az egyik legtöbbet hordott darab. Mock Rib Watch Hat az örökös kedvenc Mosó Masa fonalam legtutibb színéből. Nem kötöttem hozzá próbát, amit kimostam volna, ezért fogalmam nem volt, hogy ez a fonal milyen eszméletlen mértékben nyúlik. Aztán később már megtudtam (kimostam egy másik sapkát, amiből szatyor lett), szóval ezt azóta se érheti víz, mert abban a pillanatban elveszítem örökre :-D

Negyedik oszlop:
- Caroline hat. Archív minta, de elő lehet szedni. Drops Karisma fonalból van. Imádom :-)
- Cicafüles military sapka, láttam egyet a H&M-ben, azt mondtam, hogy KELL, de ennyiért nem veszem meg. Megpróbáltam rekonstruálni, éppenséggel nem pont ilyen volt, de én piszok büszke voltam magamra.
- egy hibás gombolyag Delight fonalból kötöttem ezt a Fractured Light sapit. A Delightba akkor már betegesen bele voltam habarodva, ezért Lucáék félretették nekem a rút kiskacsát, ami nem is volt rút egyáltalán, csak Delightként nem nagyon lehetett volna eladni. Másnak :-D
- ez pedig egy Torsion sapka, aminek annyira tetszett a fejtető-megoldása, hogy feltétlenül ki kellett próbálnom, sőt a kedvéért megtanultam a kitchener stitchet is. Belül lime és szürke csíkos.

Ötödik oszlop:
- néha a legegyszerűbb dolgok sikerülnek legjobban. Limából vagy Karismából van ez a Black Forest sapka, a mintája egyszerű, mint a barlangrajz, de ezzel a masnival nagyon ott van a szeren. Kétszer kötöttem meg, az első nagy lett, nekiadtam Beának, cserébe kaptam másik fonalat, abból lett az enyém.
- akartam egy olyan sapkát, aminek a passzérésze is csavart mintás. Lett. Ropes and Pearls, van hozzá nyakmelegítő is. Az egyik legújabb darab, most decemberben kötöttem.
- ezt a Saleikko sapkát gőzöm nincs, hogy miért választottam ki, meg egyáltalán minek kötöttem meg, de végül is jól tettem, hordom rendesen.
- az ultimate korcsolyázós sapkám, Lumio hat a fényvisszaverős Lumio fonalból, fölöslegesen nagy pomponnal, amit sehogy se bírok elég masszívan rögzíteni, ezért állandóan csámpás, de ettől még szeretem. Daninak is van egy piros :-D (Kényes, szöszölődős fonal, nem használnám újra.)

Nagyjából ennyi. Néhány életre elég lenne, de ne tudjátok meg, mennyi van még a várólistámon... Szóval ahogy az elején már említettem, kéne még doboz.



3 megjegyzés:

  1. Sapkából sosincs elég, mindig az hiányzik, ami éppen nincsen - szerezz be egy dobozt!

    VálaszTörlés
  2. Ötödik oszlop másodikja milyen fonalból készült? Nagyon bejön a színe is. Megnéztem a mintát (mert így nem látszik), hát első látásra szerelem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az az 1001 fonaltól a Phil Randonnées. Szuperjó fonal, én nagyon szerettem dolgozni vele. Extraérzékeny bőrűeket kicsit szúrhat, nekem nincs vele bajom, kellemes viselet, és jó meleg.

      Törlés