2017. február 25., szombat

Babaholmi, mi más

Kicsi időben kicsi cuccokat köt az ember, meg hiába tudom, hogy ez a párhetes kistökfej pillanatok alatt ki fogja nőni, a gyors sikerélmény meg a cukiságfaktor akkor is babaholmik kötésére inspirál szüntelenül.

A mellény egyébként is lényeges ruhadarab, mert hiába fűtik a panelt, mint a veszedelem, valahogy úgy adnék rá még egy fél réteget, de a kardigán már egyértelműen sok.

A Ravelryn többségében egészen elképesztően béna mellényminták vannak, a túl bő, felül egy darab gombbal (nem) záródó fazont kizártam, bár Zuzika még nagyon pici, se nem forgolódik, se nem kúszik, de szerintem egy mellény attól nem fog csukva maradni, ha szépen megkérem rá, sokkal praktikusabb, ha inkább rakok rá gombokat.
Vannak aztán a belebújósak, azokat is kiejtettem, mert az ifjú hölgy szörnyen utál öltözködni, és igyekszem minél kevesebb dolgot áthúzogatni a fején.

A nyertes mintát egyébként végül a kardigánok között találtam, ujjatlanra keresve, hát, nem mindig egyszerű a Ravelry lelkivilága. Végre egy testre simuló fazon, könnyedén végig lehet gomblyukazni teljes hosszában, aranyos kis mintája van, csajos, de nem csicsás.

Háromhónapos méretet kötöttem, csakhogy úgy tűnik, mostanában szorosabban kötök, mint szoktam. Hiába ismerem a fonalat, és tudom, hogy hány szemes szokott lenni belőle a próbám, ez most éppen jó lett, pedig bírtam volna, ha kicsit nagyobb. De nem bánom, végül is maradékból van, azzal meg a legjobb, ami történhet, hogy fogy.
Legfeljebb ha kinövi, kötök másikat - legalábbis remélem, a továbbiakban is fog nekem hagyni szabad perceket a kötögetésre. Azzal mindketten jól járunk :-)


Minta: Ria mellény
Fonal: Drops Cotton Merino (majdnem két teljes gombolyag) 
Tű: 3,5 mm

8 megjegyzés:

  1. Gyönyörű!!
    Jó lett a mellényke is.
    <3
    :*

    VálaszTörlés
  2. milyen szép lett! a mellényke is

    VálaszTörlés
  3. Úgy nézem, mindenki azt írja, ami bennem is megfogalmazódott...
    Gyönyörű, csodás, cukiiiiiiiii. És a mellény is jó... ;o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...és itt mennyire pici volt még :-D Eszméletlen, hogy mennyire gyorsan nő és változik. Pocok :-)

      Törlés